Szybka podróż do Hiroshimy

Jeśli zastanawiasz się czy podczas podróży do Japonii powinieneś zahaczyć o Hiroshimę, zdecydowanie tak! Jest to niesamowite miasto, pełne historii, przyjaznych ludzi oraz pysznego jedzenia!

Gdzie byliśmy?

Muzeum Pokoju w Hiroshimie

Przyjechaliśmy z Tokyo i dotarliśmy do Hiroshimy rano, około 8 rano. Po zameldowaniu się w naszym hotelu pojechaliśmy autobusem do Muzeum Pokoju w Hiroszimie, aby rozpocząć nasz dzień. Bilet do muzeum kosztuje tylko 200 jenów i kupujesz w ten sam dzień, kiedy chcesz zwiedzać, a nie z góry. Im wcześniej tam dotrzesz, tym lepiej, bo później robią się tłumy. Nie będę zdradzała tutaj szczegółów, ponieważ uważam, że każdy powinien tego doświadczyć na własnej skórze, ale było to bardzo emocjonalne zwiedzanie – w 100% polecam wizytę.

Park

Tuż przed muzeum znajduje się Park Pamięci Pokoju w Hiroszimie. Jest wiele różnych pomników, które można odwiedzić, ale ja koniecznie musiałam zobaczyć pomnik dzieci i papierowe żurawie. To była dla mnie najbardziej uderzająca część parku, zwłaszcza historia Sadako Sasaki, młodej Japonki, która stała się symbolem wszystkich niewinnych dzieci, które zginęły w wyniku ataku nuklearnego i była inspiracją dla tego pomnika.

Póżniej trochę zgłodnieliśmy, więc postanowiliśmy udać się do Akushu Cafe. Byliśmy trochę sceptycznie nastawieni do niej, ponieważ znajduje się ona tuż obok Kopuły Bomby i jest pełna turystów, ale byliśmy TAK GŁODNI, więc zdecydowaliśmy się przejść.  Byliśmy mile zaskoczeni! Zamówiliśmy wrap okonomiyaki i rybę z frytkami. Frytki są domowej roboty, a wrap był zabawną odmianą tradycyjnego dania okonomiyaki, które jest znane w Hiroszimie! Jeśli potrzebujesz szybkiego napełnienia brzucha, zdecydowanie polecam.

Brama Itsukushima

Jest to najbardziej znane sanktuarium, ponieważ znajduje się tuż nad wodą! Spaceruj po sanktuarium i pamiętaj, aby koniecznie zrobić zdjęcie przed tym słynnym zabytkiem i wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Tylko uważaj na jelenie, które chodzą po okolicy!

Lokalne piwo w Miyajima Brewery

Zatrzymaliśmy się również w browarze Miyajima na kilka lokalnych browarów i ostryg. Położony w samym centrum miasta, przejdziesz obok małego baru z ulicy, ale jeśli chcesz klimatyzację lub jedzenie, udaj się do baru na trzecim piętrze. Tutaj wypiłam jedno z moich ulubionych piw podczas pobytu w Japonii, Hiroshima Lemon. Smakował podobnie do letniej shandy! A ostrygi Miyajima gotowane na parze były fantastyczne! Jeśli zatrzymasz się gdziekolwiek podczas pobytu w Miyajima, koniecznie zatrzymaj się tutaj!

Hiroshima oferuje wszystko, co kocham: historię, piwo i dobre jedzenie. Pamiętaj, aby dodać go do swojego planu podróży po Japonii podczas wizyty – nawet jeśli spędzasz w Hiroszimie tylko 24 godziny, tak jak my!